La figura de l’Educador/a Social als Serveis d’Atenció Social Primària de l’Ajuntament de Barcelona

7-educadors-social-barcelonaLa temàtica del treball sorgeix a partir de reflexions i debats realitzats a classe sobre les funcions de l’Educador Social. El resultat ens va fer tocar de peus a terra i adonar-nos de la realitat actual. Per exemple, a l’assignatura d’Usos, Límits i Possibilitats de les TIC vam visualitzar un vídeo sobre els educadors a l’escola. Era una clara evidència de la necessitat de reconeixement i espai de l’educador dins l’organització i l’accés de subordinació. Tot indicant la falta de definició de la seva tasca, importantíssima en la relació habitual entre docents i alumnes.

Pots llegir el treball sencer aquí.

Després d’una simple idea sobre el treball, volíem analitzar amb precisió un àmbit concret i un indret (Barcelona, Catalunya o a escala nacional) per tal de no fer un treball tan feixuc i extens. També ens va inquietar quant costós podria ser trobar dades fiables i concretes. Per aquest motiu, amb recomanacions del professor, vam decidir precisar en la situació dels Educadors/es Socials dels Serveis Socials de Barcelona. Alguns dubtes plantejats en relació a l’assumpte són: el nombre estadístic d’educadors correspon amb la necessitat social o nombre d’habitants? I si és en funció de la necessitat social, quins són els criteris de distribució per districtes?

Treball realitzat per Silvia Castillo, Rubén Montalvo, Marta Pons, Judit Soriano

Educació Social // Universitat de Barcelona // Interrogants i Reptes de Futur
Grup: T1 2016 – 2017

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s